كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





در خبر است که در عهد یکی از خلفای ثلاثه، یهودی بیامد و از او سؤال کرد که: خبر ده مرا که خدای در کجا است؟ وی گفت: در آسمان است بر عرش. آن یهود گفت: پس زمین از او خالی باشد و او در مکانی دونِ مکانی بُوَد. خلیفه گفت: این کلامِ زنادقه و مشرکان است. از من دور شو! و اگر نه بفرمایم تا گردنت بزنند.

یهودی بیرون آمد و بر اسلامْ استهزاء می کرد. امیرالمؤمنین علی علیه السلام در راه به او رسید؛ گفت: آنچه پرسیدی و جواب آن شنیدی به من رسید. جواب از من بشنو. گفت: بگو! فرمود: اینکه پرسیدی کجا، این عبارتست از مکان، و حال آنکه خدا بود در وقتی که هیچ مکانی نبود. مکان را او آفرید و او را هیچ مکانی نیست، و از آن متعالی است که وی را مکانی باشد، و هیچ مکانی از او خالی نیست. با ماست نه به مجاورت و نزدیکی، بلکه به علم و قدرت. اگر من تو را خبر دهم از آنچه در کتاب شما است تصدیقِ من می کنی؟ گفت: بلی!

فرمود: در تورات شما نوشته شده است که روزی موسی نشسته بود، چهار فرشته نزد او حاضر شدند. موسی از ایشان پرسید که از کجا آمدید؟ یکی گفت: از آسمان هفتم می آیم از نزد خدای. و یکی گفت: از دورترین نقطه مشرق می آیم از نزد خدا. سومی گفت: از نهایتِ مغرب می آیم از نزد خدا. و چهارمی گفت: از زمینِ هفتم می آیم از نزد خدا. موسی گفت: پاکا خداوندی که هیچ مکانی از او خالی نیست و او در هیچ مکانی نیست که نزدیک تر باشد از آن به مکانی دیگر.

گفته اند: در آیه دلالت است بر آنکه حق سبحانه، منزّه است از مکان، زیرا که اگر او را مکانی می بود، قریب نمی بود به هر کسی که با او راز گوید. و گویند: معنی قریب آن است که: من می شنوم دعای دعا کننده را، همچنان که کسی که نزدیک باشد به کسی و آواز او را شنود. [هرچند در این میان، اجابتْ آن گاه حاصل می شود که مَشیت حق تعالی در آن باشد.]


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:خبری از امام علی علیه السلام , ] [ 9:0 ] [ اكبر احمدي ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 87
بازدید هفته : 118
بازدید ماه : 415
بازدید کل : 161701
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك